מה הקשר בין האחים שלי והעסק שלך?

אנחנו 3 אחים דומים ושונים.  שלושתנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, ואוהבים את מה שאנחנו עושים. שלושתנו עצמאיים ולכל אחת ואחד מאתנו נקודות חוזק אחרות. מה הסגנון שלנו יכול ללמד אותך על העסק שלך והשיווק שלו? ואיך זה יכול לעזור לך להגיע לעוד ועוד לקוחות?

3 אחים 3 סגנונות שונים

גם אם האחים שלי מוכרים לך וגם אם לא, עד סוף המאמר ימצא הקשר והדמיון שלך עם אחד מאתנו לפחות. שנתחיל?

אנחנו שלושה אחים. דומים, אבל שונים. כל אחד קיבל מתנה אחרת. מי שאנחנו ומה שאנחנו, ומה שבנה את מה שמשותף לשלושתנו הוא החינוך שקיבלנו בבית ילדותנו מזוג הורים מדהים, מאפשר, תומך, מעשיר, אוהב ועוד המון שמות תואר שגם אם אכתוב את כולן, לא יספיקו לתאר את זוג ההורים הזה שזכינו להיות פירות האהבה שלהם.

שלושתנו עושים את מה שאנחנו אוהבים ואוהבים את מה שאנחנו עושים

אני האחות הבכורה, מאותגרת קשב ולמדתי לראות באתגר הזה מתנה, כי אותה ה"הפרעה" היא גם זו שלימדה אותי שאני יכולה להיות גם וגם וגם. לעסוק ולהתפרנס מיותר ממקצוע אחד. אני עוסקת בהוראה, אמנית, צלמת, כותבת תוכן ואוהבת כל אות ומילה.

הביטוי השחוק על "נולדה עם העיפרון ביד" נאמר גם עליי. תמיד אהבתי את המילה הכתובה, תמיד הייתי זו שממנה מבקשים שתכתוב ברכה, נאום, מכתב תודה או תלונה ועוד. מאז שלמדתי לקרוא ולכתוב (וזה היה בגיל 4, כן, כן, לא התבלבלתי. הייתי בת 4 כשלמדתי ביוזמתי לקרוא ולכתוב), לא הפסקתי.

שירים, יומן אישי, מחשבות ועוד. בשנים האחרונות הפכתי את האהבה שלי למקצוע.

ושני האחים שלי? איך הם קשורים לכתיבה?

יש לי שני אחים מוכשרים ולשניהם עסקים שווים ביותר ושונים לגמרי, עם מאות לקוחות מרוצים.

אח אחד, שחר, זה שצעיר ממני רק בשנתיים וחבר טוב, הוא השוקולד שחר של הסנדוויץ', הוא שיפוצניק שפיץ. כל לקוח שזכה לחוות את העבודה שלו חוזר על אותו התיאור במילים אחרות: "אין דברים כאלה. זמן זה זמן, מילה זו מילה, טיב עבודה זה טיב עבודה, מחיר בדיוק כמו שסוכם. ניכר ששחר אוהב את העבודה שלו והוא בן אדם מקסים" הלקוחות מגיעים אליו מפה לאוזן. כמה שהוא מצוין ומעולה בכל מה שקשור לשיפוץ ותחזוקת הבית, אין לו שמץ של מושג ויש לו מינימום ידע, רצון וכישורים של כתיבת תוכן לעצמו.

אח שני שלי, חן נ"י (נרו יאיר), זה שבילדות הייתי לו כאמא שנייה ומאז ממש צמודים וחברים, צעיר ממני ב-6 שנים. הוא מוכשר מאד בכמה תחומים וגם מומחה בעריכת טקסי חיים (בת ובר מצווה, חתונה, חתונת כסף או זהב, לוויה, אזכרה ועוד). איש של אנשים, של מילים. כל טקס שהוא מנחה או מוביל הוא חוויה בלתי נשכחת. גם הוא מאד אוהב את מה שהוא עושה והמלצות יש לו מכאן ועד הירח ובחזרה.

בשונה מאחי השוקולד שחר של הסנדוויץ', זה הצעיר דווקא כותב נפלא (אולי זב בגלל שחלקנו את צנצנות הגרבר כשהוא היה תינוק ואני האכלתי אותו? כפית אחת לו, שתיים לי). הוא מסוגל לעשות זאת, אבל הוא לא מעלה הרבה פוסטים עסקיים ואין לו לו"ז קבוע בעזרתו הוא משתף את הלקוחות הפוטנציאליים או הקיימים שלו בעוד תכנים, חוויות, ידע וכו'.

למה אני מספרת לך על שלושתנו? איך זה עוזר לעסק שלך?

כמו אחי השוקולד שחר של הסנדוויץ', יש בעלות ובעלי עסקים שאין להם מושג ויכולת לכתוב תוכן ,וגם כשהם מבינים שהתוכן הוא המלך, הם לא מסוגלים לעשות זאת. בעלי עסקים אלו צריכים להשכיל ולפנות לכותבי תוכן שיעשו עבורם את העבודה.

לי אין שמץ מושג בשיפוצים, קידוחים, התקנת תאורה ותליית מדפים, קירות  גבס, ריצוף, אינסטלציה. כשאני צריכה את אלה, אני פונה למקצוען ביותר (שעוד אין לו אתר) ונעזרת בידי וביכולות העל שלו. מי שלא מומחה בכתיבת תוכן צריך לפנות למומחה שיכתוב עבורו.

וכמו אחי הצעיר נ"י, יש בעלי ובעלות עסקים, שבנוסף ליכולת המקצועית שלהם, שלא קשורה לכתיבה, יש להם גם יכולת כתיבה והם יכולים לכתוב תוכן מעולה לעצמם. יכולים, אבל כמו אחי הצעיר נ"י הם לא מגיעים לזה. יש להם אינספור משימות ודברים שהם צריכים לטפל בהם והם לא מתיישבים לכתוב באופן מסודר וקבוע. גם הם צריכים לעצור ולהכיר בכך ולהשתמש בשירותיהם של כותבי תוכן מומחים.

ויש אותי. אני כותבת את התוכן שלי בעצמי כי זה התחום שלי. כמוני יש עוד בעלי עסקים שמצליחים לכתוב לעצמם תוכן באופן רציף, מובנה ומסודר, אבל אל תרגישו לא בנוח עם עצמכם. הם לא הרוב. רוב בעלי העסקים לא פנויים או לא מסוגלים לכתוב את התוכן שלהם בעצמם.

עם איזה מהסגנונות מזדהה?

עם אלו שיכולים ומסוגלים וגם כותבים? מעולה.

אלו שמסוגלים ויכולים, אבל לא מגיעים לזה? אל ייאוש.

אלו שהם שפיץ בתחומם, אבל ממש לא יודעים, מסוגלים או רוצים לכתוב? הכל בסדר. לכל אחד יש את האחת.ד שלו.

קלטת שהתוכן הוא המלך והוא חשוב מאד להבאת עוד לקוחות?

יש לך דף פייסבוק שלא ממש משתף פוסטים באופן קבוע? יש לך אתר שהתכנים בו דלים או לא מתחדשים כל שבוע? אין לך אתר או דפי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים? ברור לך שאם העסק שלך לא שם, אז הוא לא ממש קיים?

חשוב לך להגיע לעוד ועוד לקוחות, לפשר לעסק שלך להמשיך ולעזור לא.נשים?

מזמינה אותך לפנות אליי, ואשמח לכתוב לך תוכן מעניין, מקורי ובעל ערך, שיציג אותך כאוטוריטה בתחומך ויהפוך גולשים מזדמנים ללקוחות.

שיתוף:

עוד מאמרים מהבלוג

מסלולים

רוצה לבלוט בדיגיטל?
עכשיו זו ההזדמנות הכי טובה שלך

אנחנו כבר מכירים?

אם עוד לא, אשמח שנכיר ואוכל לעשות גם לך עיגולים של שמחה.

טיפים, מבצעים ואפילו מתנות

כי רק מי שבמועדון שלי,

זוכה בכל הטוב הזה לפני כל השאר (: